-
Én és a kisöcsém
„Én és a kisöcsém / Fütyülünk a nőkre az idén...” – énekli a címadó dal refrénjét Andersen Vilmos és „Vadász Frigyes”. És még számos örökzöld sláger csendül fel a pazar humorral megírt fordulatos történetben. Eisemann és Szilágyi műve az 1934-es év szenzációja volt a Fővárosi Operettszínházban, és a siker azóta is töretlen: a bűbájos kisoperett rendszeresen visszatér a magyar színházak repertoárjába.Frici kisasszony gyorsírónő és Kató, a gazdag tápszergyáros lánya boldogságra vágyik. Persze ez korántsem annyira egyszerű: Frici kisasszony nem talál partnert Pesten, Kató számára pedig kiderül, hogy a férfi, akihez a papája hozzá akarja adni, egy megszállott nőgyűlölő. Frici kisasszony – annak reményében, hogy megtalálja élete párját – befizeti magát egy olaszországi társasutazásra, Kató pedig vele tart, hogy megleckéztesse a felfuvalkodott fickót. Többet nem árulunk el...
Felhőtlen szórakozást kívánunk ehhez a történethez, ami „olyan szép, mint egy film, amiből nem vágta ki a legjobb részeket a cenzúra”! -
Én, a féreg
A Szegedi Egyetemi Színház ezúttal egy összkomfortos családi ház konyhájából és szobáiból jelentkezik. A játék során betekintést nyerhetünk egy család mindennapjaiba, attól a pillanattól kezdve, hogy a fiú nem tud bemenni dolgozni. Ez a súlyos esemény és egy súlyos körülmény, és mindezeknek fel és nem dolgozása egyszerre nehezedik apára, feleségre, testvérre, szeretőre. No meg a cégvezetőre! Ránk is. Önökre is. Rád is. Amúgy ez kabaré! Ez olyan Kafkai?!? Vagy nem? -
ÉN, LEONARDO – Leonardo da Vinci, a zseni testközelből
Zseniális művész, látnok tudós, nagyratörő építész, de milyen EMBER volt Leonardo da Vinci? Miből élt, kit szeretett, hitt-e Istenben? Az ExperiDance Production új táncjátéka ezeket a kérdéseket tárja fel, bemutatva a Leonardo életút kevésbé ismert, ellentmondásosan izgalmas epizódjait… Leonardo da Vinci, a reneszánsz hérosz, kirobbanóan sokszínű tehetségével örökre felszabadította gondolkodásunkat – de nyughatatlan elméje sötét oldalán számtalan befejezetlen művet, céltalan sodródást és magányt találunk. A zseni anatómiáját mutatja be most az ExperiDance Production a legszabadabb művészet, a tánc segítségével egy lélegzetelállítóan látványos új produkcióban. -
Én, Sally, táncolunk
Világunk gyorsuló kihívásai és hatásai a megfelelni vágyó személyiségeinket egyre több részre osztja. Az egyenjogúság csábítására, összetett bensőnk ösztönei kitörni vágynak.
A harmónia tarthatja féken lényünk részekre hasadt tagjait, egyéniségünk összetevőit.Értékeink rangsorolása, tulajdonságaik fontossága szerint teremti meg az egyensúlyt.Az indián bölcselet szerint úgy teremthetsz magadban békét, ha azokat a személyiségeidet “eteted”, amiket életben akarsz tartani. Bár mindegyik te vagy, és azzá válsz, amivé csak akarsz, de csak ha helyesen táplálod az összetett lelki bensőd, győzheted le a kitörni vágyó ösztöneid, így teremtheted meg az egyensúlyod. -
Én, Te, Ő
Hókusz-Pókusz cirkusz társulata téged vár! Kalandos utazásra hív a két cserfes bohóckölyök, Pitt és Patt a szófajok birodalmába. A szavak hercegének szigetein, az ármányos Kalamona, hol eltűnteti, hol elvarázsolja a szereplőket, rajtad múlik, hogy hőseink túljárnak-e a varázsló eszén. Az interaktív, szórakoztató és tanulságos előadás a nyelvtan és a helyesírás világába kalauzol el minket. -
Ének az esőben
Az Ének az esőben a 2016-os évad nagy durranása volt: a hollywoodi musical parádés szereposztással, jókedvű sztepptánccal hódította meg a nézők szívét. Nem csoda, hogy a közönség szinte követelte vissza a produkciót. Az előadás a Szegedi Szabadtéri és a Budapesti Operettszínház együttműködésében jött létre, és öt estén keresztül összesen 20 ezer embert kápráztatott el. Az alkotók, Harangozó Gyula rendező, Somogyi Szilárd társrendező, Horgas Péter díszlet- és Velich Rita jelmeztervező visszavarázsolták a nézők elé azt a bájos, gazdag, varázslatos hangulatot, amit a hollywoodi álomgyár jelent. A díszlet elemeiben visszaköszönnek a mozira utaló jelek. Filmszalagok, tárcsák alkotják azt a grandiózus stúdióhangulatot, amiben a darab játszódik. Velich Rita szerelmese a korszaknak, ezt mutatják a tollas kalapok, szűk tweedszoknyák, végtelen gyöngysorok és szabadesésű zsorzsettruhák, elegáns öltönyök és ballonkabátok. Az alkotók fergeteges fesztiválelőadást vittek színre a musicalből, melyben egyedülálló és nagy kihívást jelentő technikával még az eső is eleredt a színen. A négy perces Singing in the rain dallamai alatt összesen 532 liter víz zúdult esőcseppek formájában a színpadra. A musical július 14-én, 15-én és 16-án lesz újra látható.
Don Lockwood: Gömöri András Máté
Cosmo Brown: Kerényi Miklós Máté
Kathy Selden: Dancs Annamari
Lina Lamonth: Szinetár Dóra
Roscoe Dexter, rendező: Szabó P. Szilveszter
R.F. Simpson, producer: Gálvölgyi János
Rod, ügynök: Angler Balázs
Dora Bally / Miss Dismmore: Szulák Andrea
Beszédtanár: Csere László
Zelda: Kisfaludy Zsófi
Lány: Jenes Kitty
Díszlet: Horgas Péter
Jelmez: Velich Rita
Szteppkoreográfus: Hajdu Anita
Koreográfus: Lőcsei Jenő
Társrendező: Somogyi Szilárd
Rendező: Harangozó Gyula -
Énekes madár
Tamási Áron Énekes madara egy csodálatos mese. Ebben a történetben mindenki a boldogulását keresi a vágyak kereszttüzében, és mert a boldogságot megtalálni nem egyszerű dolog, ez a keresés végzetes ellentéteket szül. A szerző nagy odafigyeléssel, megható emberséggel vezet végig ezen a csodákkal és varázslattal tűzdelt, sziporkázóan humoros és izgalmas történeten, miközben mesél a generációk között feszülő ellentétekről, a fiatalságról és a szabadság utáni vágyról. Előadásunk végső kicsengése, hogy a létezhet olyan helyzet, amikor az igaz szerelem legyőz mindent. Talán még a halált is. -
Énekes madár
Az Énekes madár egy remekmű: ragyogóan ötvözi egybe az egyedit az általános emberivel. Ez a kettősség már a színhelyre és az időre vonatkozó írói utalásban megtalálható: „Történik akármelyik székely faluban, akármikor.” A házsártos öreglányok és vén vőlegényeik háromszor szorítják meg a gyenge, védtelen szerelmeseket. A szerelem mind a háromszor a csoda révén menekül meg. Az idősödő vénleány testvérpár, Gondos Eszter és Regina maga gazdálkodik, küzd a falu előtti megbecsülésért, amelynek „koronáját” férjhez menetelük jelentené, de sem Bakk Lukács, sem Préda Máté nem szerelmes, s emiatt halogatják az esküvőt hosszú évek óta. Velük ellentétben Gondos Magdó és Kömény Móka egymásra találása az igaz szerelem jegyében születik – felébresztve az idősebbek irigységét és féltékenységét. -
Énekes madár
A jóízű, egészséges népi humor mindig nyitott fülekre és szívekre talál, mert örök bölcsessége emberi és igaz. Mese és valóság, gúny és ármány együtt hat, felhőtlenül kacagunk az öregecske udvarlókon, a féltékeny vénlányokon, önfeledten szurkolunk a szerelmeseknek. Magyar Attila rendezése, a mai néző ízléséhez közel álló modern helyzeteket és vérbő humort ígér, archaikus nyelve, szó–és ritmusjátékai felhőtlen szórakozást garantálnak. -
Engedetlenek
Fuente Ovejuna címen játsszák a világ színpadain Lope de Vega egyik legjelentősebb drámáját a ránk maradt közel ezer közül. „Klasszikus” a szó Umberto Eco-i értelmében, vagyis minden időben kortárs. Tragikust a komikussal elegyíti (ezek a szerző saját szavai) ismerős módra, szól a nők jogairól egy férfivilágban, és szól az „engedetlenség” lehetőségéről, a hatalommal kötött szerződés radikális felbontásáról, és ennek következményeiről.„…Egészen Schiller Vilmosáig nincs még egy remekműve a drámatörténetnek, amely ilyen erővel és ilyen szemléletesen magát a népet tenné meg főhőssé…” - írja Hegedűs Géza a műről. Ma azt mondanánk, a civil közösséget. Mert a Fuente Ovejuna „klasszikus” a szó Umberto Eco-i értelmében, vagyis minden időben kortárs.
A KB35 társulat közösségi színházként működik. Tagjai között található igazgatásszervező, makrogazdasági elemző, drámapedagógus, idegenvezető, középiskolai tanár, pszichológia szakos hallgató, pénzügyi és személyzeti ügyintéző, bírósági fogalmazó, csecsemő- és kisgyermekgondozó. Vannak, akik már óvodába is együtt jártak és vannak, akik soha nem laktak ugyanazon a településen. Vidékiek és városiak. Központjuk Inárcs: kb. 35 km-re Budapesttől. A színházat közösségi térnek tekintik, ahol előny a nézőpontok sokasága, az alkotást pedig szabadnak: függetlennek és mindenki számára nyitottnak. -
Enigma
Enigma – görög rejtvény, rejtély, üzenetek titkosítására és visszafejtésére használt, német gyártmányú, forgótárcsás, elektromechanikus berendezés, egyszerű gesztus mögött rejlő túlbonyolított értelmezés. Hogyan változtatja meg életünket a letisztult kommunikáció hiánya? Hogyan befolyásolják ösztöneink a kapott üzenetek dekódolását? Hogyan tudjuk elnyomni ösztöneinket? Hogyan tudjuk áttörni a magunk köré húzott kódfalat? Hogyan befolyásolja mindennapjainkat a kommunikációs színtér torzulása? Van-e kódja az emberi létezésnek? -
Enyém, Tied
Mesejáték a barátságról, egymásra utaltságról. Borsó és Bertalan ládaszomszédok, mindketten egy-egy ládában élnek. Ládájuk a kincsük, a legféltettebb titkuk, az életük. Abban élnek, alszanak, öltözködnek. Civakodnak és ugratják egymást, de összetartozásuk nem vonható kétségbe addig a napig, amíg be nem toppan hozzájuk egy idegen, aki lenyűgöző tulajdonságokkal rendelkezik. Zenél, táncol, és még sok mindent tud, ami megmozgatja a fantáziát. Igazi barát lehet, de vajon az az igazi barát, aki annak mondja magát? Lehet-e a barátom, aki megpróbál becsapni? Hogyan kell bocsánatot kérni, ha megbántottam, aki fontos nekem? Mi az enyém, mi a tied? Van-e közös dolgunk? -
Equus
Peter Shaffer
Az Equust 1973-ban írta. Pár évvel előtte valaki megemlített neki egy horrorisztikus bűntényt: egy 17 éves fiú egyetlen éjszaka megvakított 6 lovat. Mást nem tudott róla. Sem az emberekről, sem a körülményekről. Shaffer próbálta kitalálni, valahogy érthetővé tenni az érthetetlent. A darabban egy bírónő próbálja megmenteni a fiút az életfogytiglani börtöntől, és pszichiáter barátjához fordul segítségért. Feladata: visszavezetni a fiút a normális életbe. Martin Dysartnak sikerül közelebb férkőznie Alanhez. Jó úton halad, de elbizonytalanodik. Mert mi a normális? A körülötte lévők normális élete sivár, örömtelen, a sajátját is ideértve. Mi abban a jó? Mit tud szembeállítani Alan képzeletvilágával, szenvedélyességével? -
EQUUS
A mű magyar környezetben szólal meg, felerősítve üzeneteit. Fiatal főhősünk média-függősége, családi, társadalmi példaképeket és mintákat nélkülöző magányossága, istenség-teremtő megszállottsága, majd a megvakított istenség, a ménes mindent elpusztító száguldása nagy erővel szólaltathatja meg az ismert drámát. Az asszociatív képeket, táncszínházi elemeket alkalmazó előadás az Ajka-Padragkút Táncegyüttessel és a Veszprém-Bakony Táncegyüttes közreműködésével készült közös produkció. Blaskó Péter, Kossuth- és Jászai Mari-díjas, Érdemes Művész, a Nemzet Művésze vendégszereplésével.